Leeuwerik DM campagne
Introductie nieuw dealerschap door combinatie print, website en e-mail
Relaties van Leeuwerik ontvingen een gepersonaliseerde DM met daarin een unieke code. Op de actiepagina van de bedrijfswebsite konden ze die code invullen. De code correspondeerde met een veld in de Copernica-database die ook als verzendlijst is gebruikt voor de DM. Bovendien konden relaties op de actiepagina hun gegevens aanvullen of corrigeren en aangeven of zij een bezoekafspraak wilden maken. Onder de deelnemers verlootte Leeuwerik een iPad.
Resultaat
De combinatie van gepersonaliseerde DM en actiewebsite leverde een respons op van 22%. Dat is erg hoog: uit onderzoeken blijkt dat de gemiddelde respons op een DM-actie ongeveer 2% is. Concreet leverde de actie veel afspraken en groot aantal nieuwe leads op. Bovendien is de database opgeschoond en aangevuld met e-mailadressen.
Oplossing: Combinatie van gepersonaliseerd drukwerk, actiepagina en e-mail.