Uitnodigen en aanmelden
via een geautomatiseerde e-mailcampagne
Een beproefd en bewezen concept dat al vele malen succesvol is ingezet bij het organiseren van lezingen, evenementen of seminars. En voor interne communicatie, bedrijfsevenementen of trainingsdagen. Zeer effectief en daarbij ook nog eens in korte tijd te realiseren.
Een standaard traject verloopt over het algemeen als volgt:
Genodigden ontvangen een gepersonaliseerde e-mail met daarin een button om zich aan te melden. Natuurlijk is de e-mail responsive, zodat mensen zich ook, thuis op de bank, met een smartphone kunnen aanmelden. De ontvanger hoeft geen formulier in te vullen: 1 klik volstaat. Na aanmelding wordt automatisch een e-mail verstuurd met de bevestiging en eventuele nadere informatie. Op een te bepalen moment ontvangen degenen die zich nog niet hebben aangemeld automatisch een e-mail waarin zij nogmaals worden uitgenodigd.
Enkele dagen voorafgaand aan het evenement wordt een gepersonaliseerde e-mail gestuurd naar alle personen die zich hebben aangemeld, met daarin een reminder en bijvoorbeeld laatste informatie, routebeschrijving, parkeergelegenheid of weersverwachting - om maar eens wat te noemen. Kort na het evenement ontvangen degenen die aanwezig waren een e-mail of SMS bericht om ze te bedanken voor hun aanwezigheid.
Resultaat
- Automatisering van het traject levert tijdwinst op
- Gemak: alles wordt automatisch afgehandeld
- Te allen tijde inzicht in het verloop van aanmeldingen
- Besparing op kosten voor drukwerk en porto
- Hoge respons en weinig no shows
- Professionele uitstraling
Oplossing: Copernica e-mailing campagne met opvolgacties