Beoordelingen voor webshops
Reviews verzamelen met uitnodiging
In e-commerceland is het van groot belang om reviews te krijgen. Google heeft aangekondigd dat reviews gaan meetellen in rankings. De score van een webshop wordt zelfs al langer getoond in AdWords campagnes. Bij aanbieders als EKomi, Trustpilot en Feedback Company kan - tegen betaling - aan klanten worden gevraagd om een klant- en productbeoordelingen. Nadelen zijn dat er kosten aan zijn verbonden en dat klantgegevens naar een derde partij worden gestuurd. De kans bestaat dat uw eindklant hier niet blij mee is.
Het is ook mogelijk om via Copernica op een event gestuurde campagne te maken. Eerst ontvangen klanten hun bestelde product. Enkele dagen later krijgen ze automatisch via e-mail het verzoek om een review te plaatsen. Klanten kunnen deze reviews plaatsen op vergelijkingssites (o.a. tweakers, vergelijk, beslist etc) of op Google+. Deze reviews wegen voor Google net zo zwaar als die van de eerder genoemde aanbieders.
Resultaat
Als eigenaar van een webshop neemt u de controle en het inzicht op verzoeken om reviews volledig in eigen hand.
Oplossing: opvolgactie Copernica